Ενδοσχολική Επιμόρφωση για τη σχολική βία (24.4 & 8.5)

Στις 24 Απριλίου και 8 Μαΐου πραγματοποιήθηκε στο Σχολείο μας, από τις 15:30 έως τις 18:30, ενδοσχολική επιμόρφωση με θέμα τη διαχείριση συγκρούσεων στο Σχολείο.

Καλεσμένος μας ήταν ο κλινικός ψυχολόγος κύριος Τάσος Ζήσης και το θέμα της επιμόρφωσης ήταν:

" Έ χ ω   δ ί κ ι ο,   ε σ ύ    φ τ α ι ς"

 

1η Ημέρα ? Διαχείριση συγκρούσεων στο σχολείο

 

Στο σχολείο υπάρχουν πάρα πολλές ευκαιρίες ώστε κάποιος να βιώσει, να υποστεί και να υπομείνει συγκρούσεις. Επίσης υπάρχουν και πολλές δυνατότητες ώστε να κλιμακώσει, να διευθετήσει και να αντιμετωπίσει συγκρούσεις. Αυτό ισχύει για τους μαθητές, τους δασκάλους, τους γονείς και τους διευθυντές των σχολείων καθώς και για τις ομάδες ειδικών που κάποιες φορές προσκαλούνται για τη διαχείριση των συγκρούσεων.

 

Η συστημική προσέγγιση έχει να συνεισφέρει πολλά στο θέμα «διαχείριση συγκρούσεων», τα οποία μπορούν να διευκολύνουν τη δουλειά των ειδικών, των δασκάλων, ακόμα και των γονιών στην εκ μέρους τους αντιμετώπιση των συγκρούσεων.

 

Στο σεμινάριο αυτό ξεκινήσαμε με έναν συστημικό-κονστρουκτιβιστικό ορισμό της έννοιας της σύγκρουσης, ο οποίος έχει ως αφετηρία την υποκειμενική αντίληψη ενός παρατηρητή. Η πολυσχιδία των περιγραφών και των αξιολογήσεων του ίδιου συμβάντος, το οποίο ωστόσο παρουσιάζεται διαφορετικό για τους εκάστοτε διαφορετικούς συμμετέχοντες, θεωρείται χρήσιμη και βοηθητική για μια διαχείριση των συγκρούσεων στο πνεύμα ενός προσανατολισμού στα αποθέματα και στη λύση. Με βάση ένα παράδειγμα από την καθημερινότητα ενός γυμνασίου κατανοήσαμε τους διαφορετικούς τρόπους θέασης σε σχέση με μια συγκεκριμένη κατάσταση σύγκρουσης. Ξεκινώντας από μια κατάσταση Mobbing σε μια τάξη, εξετάσαμε την εξέλιξη συγκεκριμένων εντάσεων και αντιπαραθέσεων στα διάφορα επίπεδα του σχολικού συστήματος τα οποία συμπεριλαμβάνουν μαθητές, δασκάλους, γονείς και τη διεύθυνση του σχολείου και στη συνέχεια παρουσιάστηκε τη διαχείριση της σύγκρουσης που έκανε μια ομάδα ειδικών.

 

Είδαμε τα μεμονωμένα βήματα της διαχείρισης συγκρούσεων και δώσαμε ιδιαίτερη προσοχή στα ειδικά σχήματα σχέσεων και στους κανόνες του παιχνιδιού καθώς και στο θέμα του Mobbing στο πλαίσιο του σχολείου. Με βάση τις προτιμήσεις της συστημικής διαχείρισης συγκρούσεων παρουσιάστηκε ο σχεδιασμός και η διεξαγωγή ενός προγράμματος διαχείρισης συγκρούσεων.

 

2η Ημέρα - Η αναστοχαστική ομάδα ως μοντέλο για τη συζήτηση περιπτώσεων σε ομάδες δασκάλων

 

Γνωρίσαμε μια εποπτική εικόνα της δουλειάς που κάνουμε σε ομάδες δασκάλων με το μοντέλο της αναστοχαστικής ομάδας που ανέπτυξε ο Tom Andersen. Είδαμε ειδικά προβλήματα που εμφανίζονται στο σύστημα του σχολείου και ότι η διαδικασία σύμφωνα με τη μέθοδο της αναστοχαστικής ομάδας αποτελεί μια δυνατότητα καλύτερης αντιμετώπισης των προβλημάτων αυτών. Η παρουσίαση πλαισιώθηκε και με μερικά παραδείγματα περιπτώσεων.


 

dscf0076 dscf0078 dscf0080 dscf0082 dscf0093 dscf0095 dscf0097 dscf0098 dscf0102

 
GreekEnglish (United Kingdom)